Mazda na mezinárodním autosalonu v Ženevě

Mazda na mezinárodním autosalonu v Ženevě

Nová Mazda3 MPS – nová vlajková loď řady Mazda3

Zcela nová Mazda3 MPS dostala celou řadu exkluzivních designérských detailů, které ji odlišují od ostatních modelů své řady. Jde např. o nově řešené nasávací otvory na kapotě, pro přívod vzduchu, větší zadní spojler nebo širší pneumatiky – všechny tyto prvky okamžitě identifikují tohoto nejvýkonnějšího reprezentanta řady Mazda3. Také interiér je řešený tak, aby umocňoval sportovní charisma nové vlajkové lodi modelové řady Mazda3. S dravým stylingem vozu dobře ladí parametry přeplňovaného zážehového motoru MZR 2.3 DISI Turbo, který ze svého objemu 2,3 l dává výkon 260 k. Díky řadě detailních vylepšení má nový motor asi o půl litru nižší spořenu než dosavadní agregát a je také mnohem „čistší“, protože jako vůbec první používá katalyzátor vyrobený s podporou nanotechnologií. Tužší karoserie, nově vyvinuté pneumatiky a vylepšené řízení dále zlepšují ovladatelnost a jízdní vlastnosti nového modelu.

Mazda3 + i-stop – „zelená“ technologie pro nový model Mazda3

Novinkou na stánku automobilky Mazda je i stop-start systém „i-stop“, který se standardně dodává k zážehovým motorům MZR 2.0 DISI. Jde o první zařízení tohoto druhu na světě, které k opětovnému spuštění motoru využívá energii spalování. Po zastavení vozu na červené nebo v dopravní zácpě se zastaví i motor. K jeho opětovnému spuštění se využívá kombinace technologie přímého vstřikování benzinu do válců, ovládání ventilů a možnosti přesného natočení klikové hřídele, resp. ustavení polohy pístů – to vše s kratičkou podporou spouštěče. Spolu s drobnými vylepšeními aerodynamiky dosahuje Mazda3 se systémem „i-stop“ úspory paliva až 14 procent (v kombinovaném cyklu) v porovnání s běžnou verzí. A kromě toho technologie „i-stop“ dokáže spustit motor téměř dvakrát rychleji, než většina konkurenčních stop-start systémů.

Facelift Mazda CX-7 – „čistý“ turbodiesel pro Evropu

Oblíbený SUV model Mazda CX-7 po faceliftu působí ještě prestižnějším dojmem. Kromě toho vyspělé technologie zvyšují i požitek z jízdy s tímto modelem. Novinkou v modelové řadě CX-7 je turbodiesel common-rail nové generace MZR-CD o objemu 2,2 l. Vitální agregát o výkonu 173 k se chlubí maximálním točivým momentem 400 Nm a průměrnou spotřebou jen 7,5 l/100km, emise CO2 činí jen 199 g/km, což je zásluha i nového katalyzátoru se systémem selektivní redukce SRC (Selective Catalytic Reduction), který si v modernizované Mazdě CX-7 odbývá svoji premiéru u značky Mazda. Nový turbodiesel MZR-CD 2,2 l doplňuje v nabídce řady CX-7 oceňovaný přeplňovaný motor MZR DISI o objemu 2,3 l o výkonu 260 k s maximálním točivým momentem 380 Nm.

Mazda CX-7 po faceliftu má ve výbavě i nový kompaktní navigační systém s displejem s vysokým rozlišením nebo systém monitorování zadních partií vozu. Aktivní bezpečnost zvyšuje systém varovné funkce brzdových světel při nouzovém brzdění ESS (Emergency Stop Signal). Faceliftovaná Mazda CX-7 má zpevněnou karoserii, nové tlumiče a vylepšený podvozek, což zlepšuje stabilitu jízdy a ovládání vozu. Dokonalou trakci za všech podmínek garantuje sofistikovaný pohon všech kol AWD (All-wheel Drive) se systémem adaptivního přenosu točivého momentu.