Nová Mazda3 má pět hvězdiček Euro NCAP

Nová Mazda3 má pět hvězdiček Euro NCAP

Aktuální generace nejprodávanější Mazdy všech dob získala výborné hodnocení ve všech čtyřech dílčích kategoriích: 93 procent za ochranu dospělých, 86 procent za ochranu dětských pasažérů, 65 procent za ohleduplnost k chodcům a 81 procent za asistenční systémy. Tyto výsledky vysoko překonávají hraniční hodnoty pro udělení pěti hvězdiček**.

Nová Mazda3 se vyrábí v karosářských variantách hatchback a sedan. Je to již pátý model značky, který od zavedení přísnějšího hodnocení v roce 2009 obdržel od Euro NCAP pět hvězdiček. Již dříve tohoto ocenění svých bezpečnostních vlastností dosáhly Mazda3 předchozí generace, minulá i současná Mazda6 a Mazda CX-5.

Podobně jako poslední dva zmíněné modely se i Mazda3 pyšní unikátní karoserií Skyactiv-Body a podvozkem Skyactiv-Chassis s odlehčenou, ale nesmírně pevnou konstrukcí. Přibližně 60 procent karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Díky tomu je karoserie nového modelu lehčí, ale asi o 30 procent pevnější než v případě minulé generace. Představuje tak pevný a robustní základ pasivní bezpečnosti.

Aktivní bezpečnost zajišťuje soustava i-ACTIVESENSE. Tvoří ji nejmodernější asistenční technologie, které Euro NCAP od roku 2014 rovněž zahrne do celkového hodnocení bezpečnosti.

Další předností nové generace modelu Mazda3 jsou jízdní vlastnosti. Předvídatelná akcelerace, brzdění i chování v zatáčkách zmenšují riziko nehody, aniž by tím utrpěl řidičsky atraktivní charakter vozu. Nová Mazda3 má také od základu nově navržený interiér, vycházející z nové koncepce. Její základní myšlenkou je umožnit řidiči co nejlépe využít všechny informace, které vůz poskytuje.

* European New Car Assessment Programme, nezávislá organizace hodnotící bezpečnost automobilů. Funguje od roku 1997.

** Ochrana dospělých: 80 %; ochrana dětí: 60 %; chodci: 60 %; asistenční systémy: 65 %; celkově: 80 %. Skóre v každé kategorii je stanoveno na základě několika bariérových zkoušek. Patří k nim čelní náraz v rychlosti 64 km/h, boční náraz v 50 km/h, boční náraz do sloupu v 29 km/h a simulované střety s dospělým chodcem i dítětem v rychlosti 40 km/h. Euro NCAP hodnotí rovněž přítomnost elektronického stabilizačního programu (ESC), která Mazda nazývá obchodním označením Dynamic Stability Control (DSC).