Mazda míří do budoucnosti se SKYACTIV

Mazda míří do budoucnosti se SKYACTIV

Benzínový motor 2.0 SKYACTIV-G

Například zážehový motor Mazda SKYACTIV-G dosáhne mimořádně příznivé spotřeby paliva i bez použití elektrických komponentů, které se zatím objevují jen ve spojení s hybridními agregáty. Tento hospodárný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva využívá kompresního poměru 14,0:1, což je nejvyšší hodnota ze všech sériově vyráběných zážehových motorů na světě. Díky tomu jednotka spotřebuje o patnáct procent méně paliva a vyvine o 15 procent vyšší točivý moment. Nárůst točivého momentu zejména v nízkých a středních otáčkách přispívá k usnadnění jízdy a snížení spotřeby v běžném každodenním provozu.

Turbodieselový motor 2.2 SKYACTIV-D

Také vznětový motor SKYACTIV-D nastavuje kompresním poměrem 14,0:1 nový rekord, tentokrát ale opačný. Jedná se totiž o nejnižší hodnotu mezi všemi dieselovými motory. Výsledkem je pokles spotřeby o dvacet procent a současně také snížení obsahu zplodin ve výfukových plynech. I bez nákladného systému dodatečného rozkládání NOx tak nový motor Mazda SKYACTIV-D splňuje požadavky emisní normy Euro 6. Přeplňování dvěma turbodmychadly různé velikosti přináší hladkou, lineární odezvu motoru a vyšší točivý moment v celém rozsahu otáček až do 5200 ot./min.

Šestistupňová automatická převodovka SKYACTIV-Drive

V rámci technologií SKYACTIV Mazda vyvinula rovněž automatickou převodovku SKYACTIV-Drive, která v sobě spojuje přednosti konvenčních samočinných převodovek, převodovek s plynule měnitelným převodem a převodovek dvouspojkových. Dramatické zvýšení rozsahu uzamknutí hydrodynamického měniče zvyšuje jeho účinnost, zefektivňuje přenos točivého momentu a vytváří pocit přímého propojení motoru s koly, který je srovnatelný s běžnou manuální rychlostní skříní. Oproti stávajícím samočinným převodovkám přináší nová SKYACTIV-Drive snížení spotřeby paliva až o sedm procent.

Šestistupňová manuální převodovka SKYACTIV-MT

Nová manuální převodovka SKYACTIV-MT se vyznačuje kompaktní, lehkou konstrukcí a sníženým vnitřním třením, což se opět pozitivně odráží ve spotřebě paliva. Kompaktní rozměry navíc umožňují efektivní zástavbu převodovky do vozu. Krátkými drahami řazení a hladkým chodem řadicí páky tato převodovka připomíná rychlostní skříně sportovních automobilů.

Karosérie SKYACTIV-Body a podvozek SKYACTIV-Chassis

Mazda je přesvědčena, že klíčem ke snižování spotřeby paliva a emisí CO2 je snižování hmotnosti vozů. Ústřední roli v její vývojové strategii proto sehrají nové karoserie SKYACTIV-Body a podlahové plošiny SKYACTIV-Chassis. Nově vyvinutá karoserie je o osm procent lehčí, ale přitom o třicet procent pevnější. Proto poskytuje vynikající ochranu posádky při nehodě a zároveň vytváří předpoklad pro dokonalé jízdní vlastnosti. Nižší hmotnosti bylo dosaženo zejména navýšením podílu vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a optimalizací spojovacích materiálů. Nově vyvinutý podvozek SKYACTIV-Chassis je o čtrnáct procent lehčí a zajišťuje vozu precizní ovladatelnost i vysokou úroveň jízdního komfortu.