Koncept Mazda Furai a nová Mazda RX-8 budou debutovat v Detroitu

Koncept Mazda Furai a nová Mazda RX-8 budou debutovat v Detroitu

Mazda Furai – Zvuk větru

Mazda Furai byla jednoznačně inspirována faktem, že vozy Mazda, nebo alespoň vozy s motory Mazda, jsou většinovými účastníky víkendových silničních závodů po celých Spojených státech. Mazda Furai může pocházet jedině od společnosti, která zakomponuje „duši sportovního auta“ do všeho co vyrobí – samozřejmě ale ne bez ohledu na budoucnost a životní prostředí vzhledem k pohonu na biolíh (E100) vyráběný společností British Petroleum (BP).

Mazda Furai postoupila v designu Nagare (v Japonštině - splývat) o krok dále – ten byl totiž transformován do konceptu, který je založen na závodním autě z American Le Mans Series (ALMS). Mazda použila u tohoto vozu podvozek Courage C65, který byl použit při závodech ALMS před dvěma sezónami a 450koňový rotační motor, který se liší od všeho ostatního co je možné na trati vidět.

Franz von Holzhausen, ředitel designu pro Severní Ameriku říká: „Furai zcela záměrně bourá všechny doposud stanovené, tradiční hranice, které leží mezi standardními auty které vidíte na ulici a auty závodními. Už historicky tady vždy byl velký rozdíl mezi jednoúčelovými závodními auty a sportovními modely, které si můžete užívat v běžném provozu – říkáme jim supersporty. Furai je mostem, který tyto dvě skupiny spojuje tak jako žádné auto před ním.“

Oslavovaný Nagare design popisuje splývání vody, větru, popisuje lidi a věci, které se pohybují koordinovaně, jedním směrem. Mazda Nagare je pohyb nebo tok kombinovaný s oduševnělým stylem. V Mazdě Furai pak vyvolává syrovou a osvobozující chuť vlastnit vše, co toto auto reprezentuje.

Nová Mazda RX-8

Sportovní a osvěžený design, ještě lepší ovladatelnost, akcelerace, kvalita a vybavení – nová Mazda RX-8 je i nadále “sportovním autem jako žádné jiné” a dokazuje, že rotační motor je rozhodně důležitou součástí budoucnosti značky Mazda.

Od jejího uvedení na trh v roce 2003 byla Mazda RX-8 uznávána jako pravé sportovní auto, nicméně s jednou novinkou – absolutně nový 4místný a 4dveřový formát vozu ideálně kombinuje sportovní hodnoty vozu s pohodlím a radostí z jízdy.

RX-8, jako jediný vůz na světě poháněný sériově vyráběným rotačním motorem je duchovním nástupcem vozu Cosmo 110S z roku 1960 – prvním sériově vyráběným vozem s dvourotorovým motorem. S téměř dvěma miliony prodaných vozů poháněných rotačním motorem a legendárním vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1991 – jako jediná japonská značka vůbec vyhrála klasický vytrvalostní závod – Mazda prostě musí považovat rotační motor za duši celé značky.