Mazda představuje dlouhodobou vizi pro rozvoj technologie: „udržitelný Zoom-Zoom“

Mazda představuje dlouhodobou vizi pro rozvoj technologie: „udržitelný Zoom-Zoom“

Mezi jinými cíli se společnost Mazda zaměřuje zejména na využití synergie s Fordem a vylepšování systému hybridního vodíkového pohonu „Hydrogen RE Hybrid“. V Japonsku se plánuje rovněž uvedení nezávisle vyvinutého systému inteligentního vypínání motoru „Smart Idling Stop System" (SISS).

Při prezentaci vize dlouhodobého technologického rozvoje uvedl Seita Kanai, ředitel společnosti Mazda odpovědný za výzkum a vývoj: „Mazda je odhodlána pracovat na udržitelné budoucnosti, v níž budou lidé v globální společnosti spokojení a inspirovaní, a bude vyvíjet automobily, které budou vzrušující, svým vzhledem si zákazníka podmaní a poskytnou zážitek z jízdy, díky němuž se zákazníci k vozům značky Mazda vrací.“

Plánem „udržitelného Zoom-Zoom“ usiluje společnost Mazda o dosažení souladu mezi potěšením z jízdy a ekologickými a bezpečnostními vlastnostmi a dobytím pokročilého světa „Zoom-Zoom“.

Tento nový plán technologického rozvoje bude podporovat dlouhodobou vizi společnosti Mazda. Technologický plán zahrnuje snahu o dosažení atraktivního designu, trvalé úsilí o potěšení z jízdy a průběžný úkol dosahovat zlepšených bezpečnostních a ekologických parametrů, které dohromady tvoří cíl společnost Mazda zvýšit hodnotu své značky v očích zákazníků.

Globální ekologické výhody budou dosahovány stavbou vysoce účinných, čistých pohonných systémů a úsilím o snížení hmotnosti vozidla. Ve snaze o zlepšení dopravního prostředí se společnost Mazda zaměřuje na technologie rozhraní člověk- stroj (Human Machine Interface; HMI). HMI podporuje přesné rozpoznání a vyhodnocení rizik, kompaktnější konstrukční vlastnosti a zlepšenou dynamiku vozu vedoucí k minimalizaci rizika srážky. Neustálým vývojem širokého spektra technologií společnost Mazda usiluje o dosažení rovnováhy mezi požitkem z jízdy a ekologickými a bezpečnostními parametry, což je součástí jejího úsilí o dosažení cílů stanovených v plánu „udržitelného Zoom-Zoom“.

Hlavní iniciativy společnosti Mazda v oblasti technického rozvoje jsou:

1. Pohonné jednotky

Jako součást úsilí o dosažení budoucího udržitelného globálního prostředí bude společnost Mazda vyvíjet pohonné jednotky, které v sobě spojují pokročilé ekologické parametry s dynamickými vlastnostmi a které způsobí, že jízdní vlastnosti vozů přimějí zákazníky, aby se k Mazdě vraceli.
Pro budoucí implementaci konceptu „Zoom-Zoom“ bude společnost Mazda v rámci dosažení cíle vytvoření budoucí vodíkové společnosti zkoumat technologie vodíkového pohonu se zvláštním důrazem na aplikace motorů s vnitřním spalováním. Během tohoto období vývoje budou zavedeny i další praktické technologie souladné s pokročilou sociální infrastrukturou.

  1. Benzinové motory

    Uvést v roce 2009 na japonský trh nezávisle vyvíjený systém inteligentního vypínání motoru Mazda (SISS).

    Uvést v roce 2009 na trh v Severní Evropě „flex-fuel“ motor, který bude schopen používat palivo E85.

    Na začátku druhé dekády od roku 2010 zdokonalit benzinové motory Mazda; zvýšit výkon a výrazně snížit spotřebu.

  2. Dieselové motory

    Dále pracovat na vývoji našich čistých dieselových motorů, které získaly oblibu v Evropě, a na začátku druhé dekády od roku 2010 zavést nový dieselový motor, který bude splňovat dlouhodobé emisní předpisy platné v Japonsku a v Severní Americe.

  3. Automatické převodovky

    Na začátku druhé dekády od roku 2010 zavést novou automatickou převodovku se sníženým nároky na spotřebu paliva a výkon porovnatelnou s manuální převodovkou.

  4. Rotační motory

    Na začátku druhé dekády od roku 2010 zavést rotační benzinový motor nové generace se zvýšeným výkonem a nízkou spotřebou paliva.

  5. Budoucí technologie

    V roce 2008 spustit komerční nabídku modelu Premacy Hydrogen RE Hybrid. Zvýšit jeho výkon o 40 procent a dosáhnout akčního rádia 200 km.

    Na začátku druhé dekády od roku 2010 zahájit výrobu vozidla se systémem HEV založeným na pohonu Hydrogen RE Hybrid.

    Vyvinout zcela nový motor Hydrogen RE s dynamickými parametry ekvivalentními benzinovému motoru o objemu 3,0 l a s dosahem 400 km.

2. Design

Konstruovat vozidla, která budou lidé na první pohled chtít řídit, ve kterých lidé na první pohled poznají Mazdu a která se budou spojovat s představou rodinné pohody.

Nabízet nové a vzrušující konstrukční prvky vozů Mazda.

Představovat nové proporce, které ladí s rozvojem platformy.

3. Automobilové technologie

Usilovat o konstrukci vozidel, která se dobře řídí a která jsou zároveň bezpečná, a vyvíjet technologie, které poskytnou konstruktérům volnost při vytváření poutavého vzhledu, který vzbudí zájem potenciálních kupujících.

Usilovat o udržitelné budoucí dopravní prostředí, nabízet vozidla, která se pohodlně řídí a mají například vynikající bezpečnostní prvky – jako třeba systémy pro předcházení srážkám.

Snížit hmotnost vozidla, aby se zlepšila řiditelnost a snížily emise CO2.

  1. Platformy

    Od roku 2010 trvale vyvíjet bezpečné, lehké platformy nové generace s poutavým designem a vynikající dynamikou.

    Dosáhnout u nového modelu Mazda2/Demio, který bude uveden v roce 2007, snížení hmotnosti o cca 100 kg v porovnání se stávajícím modelem.

  2. Bezpečnostní technologie

    Zavést bezpečnostní technologie Mazda Zoom-Zoom DNA, aby se vozidla snadněji ovládala, jako např. rozhraní člověk-stroj (Human Machine Interface; HMI), které podporuje přesnou detekci a vyhodnocování rizik a uživatelsky přívětivou dynamiku pro předcházení srážkám.

    Od příštího roku zahájit ve spolupráci s vládou a místní komunitou v hirošimské oblasti ověřovací zkoušky zaměřené na ověření bezpečnosti pro inteligentní dopravní systém (ITS).

  3. Materiálové technologie a výrobní technologie

    Rozšířit uplatnění uhlíkově neutrálních bioplastů, které byly vyvinuty ve spolupráci s vládou, průmyslem a akademickým prostředím. Využít bioplasty v modelu Premacy Hydrogen RE Hybrid, který má být komerčně uveden v roce 2008.

    Od roku 2008 učinit z našich lakoven nejčistší provozy, rozvojem našeho systému třívrstvého vlhkého laku (Three Layer Wet paint systém) a naší unikátní technologie vodního nástřiku