Mazda oznamuje nový „Rozvojový plán Mazdy“ – střednědobý plán

Mazda oznamuje nový „Rozvojový plán Mazdy“ – střednědobý plán

Prezident a CEO Mazdy pan Hisakazu Imaki uvedl: „V rámci Mazda Momentum plan se Mazdě podařilo vytvořit solidní základ pro důsledný a trvalý budoucí růst. Rozumíme výzvám, které jsou před námi, a plně se jim věnujeme. Další kroky, které musí Mazda pro svou budoucnost učinit, jsou jasné: prohloubit synergie s Fordem, zvýšit hodnotu značky Mazda a snažit se o zvýšení obchodní efektivnosti. Náš nový střednědobý plán ,Rozvojový plán Mazdy´ má tři kvantitativní cíle, které chceme do roku 2010 dosáhnout: celkový maloobchodní objem 1,6 milionu prodaných vozů, provozní zisk přes 200 miliard jenů a ukazatel návratnosti prodeje 6 procent při stabilní výplatě dividend.“

Synergie s Ford Motor Company dosažená díky rozsáhlé spolupráci v celé řadě oblastí a dlouhodobě považovaná za oboustranně výhodné partnerství, bude i nadále nejvyšší prioritou Mazdy. Kromě toho je nutno dosáhnout lepšího ocenění značky cestou nových požadovaných výrobků vyznačujících se jakostí a zlepšeními pro udržení zákazníků; tím se ještě více podpoří stávající Zoom-Zoom filozofie naší značky. Mazda bude i nadále pokračovat v iniciování strukturálních reforem pro zajištění lepší obchodní efektivnosti; zvláštní důraz se bude klást na klíčové modely, zvýšení konkurenceschopnosti vozidel Mazda cestou integrovaných vývojových, výrobních a nákupních aktivit a také výrobních inovací a nákladové optimalizace, díky čemuž společnost vstoupí do další etapy svého budoucího růstu.

Základní informace o střednědobém plánu

1. Cíle pro fiskální rok 2010

  • Celkový maloobchodní objem vyšší než 1,6 milionů jednotek

  • Provozní zisk přes 200 miliard jenů

  • Provozní návratnost prodeje 6 %

  • Stabilní výplata dividend

2. Opatření

(1) Opatření související se značkou

1. Severní Amerika

  • Posílit výrobkovou řadu zavedením nových výrobků zohledňujících přání zákazníka. Zvýšit spokojenost zákazníka v pro něj nejdůležitějších bodech

  • Urychlit přípravu obchodních zastoupení nové generace, která budou konzistentní se strategií pro značku Mazda. Zlepšit prodejní produktivitu výhradních distributorů.

  • Posílit marketingové iniciativy s cílem prohloubit vztah s mladší zákaznickou základnou Mazdy.

  • Usilovat o získání stoprocentní kontroly nad distributory ve Spojených státech a v Kanadě.

2. Japonsko

  • Posílit nabídky výrobků v segmentu registrovaných vozidel.

  • Postoupit dál se zřizováním dealerů v tokijských metropolitních oblastech, v nichž zatím žádné zastoupení dealerů není. Zvýšit ziskovost u dealerů.

  • Přejít na dealerství nové generace v souladu se strategií značky Mazda.

  • Dosahovat vynikající míry spokojenosti zákazníků na základě zkušeností s vlastnictvím vozu.

3. Evropa

  • Dodávat zdokonalené pohonné jednotky s cílem zlepšit spokojenost zákazníků.

  • Udržovat ziskovost na klíčových vyspělých trzích cestou zdokonalování prodejní produktivity a vytváření pracovních příležitostí pro dealery ve významných městských oblastech.

  • Vstoupit na vybrané rozvíjející se trhy.

4. Čína

  • Zajistit hladký náběh výrobní činnosti v závodě Nanjing.

  • Vytvořit čínskou dealerskou síť k podpoře prodeje 300 000 vozů za rok.

  • Zajistit efektivní uvedení vozů na trh.

5. Asie a Austrálie

  • Posílit modelovou řadu pro trhy ASEAN a uvést v Austrálii do prodeje modely CX-7 a CX-9.

  • Posílit prodej v rostoucích trzích se zaměřením na městské oblasti.

  • Posílit prodejní zastoupení v regionu ASEAN. Zvýšit míru spokojenosti zákazníků v Austrálii.

(2) Výrobky a technologie

1. V průběhu příštích čtyř let navýšit investice do výzkumu a vývoje o 30 procent a také zvýšit výdaje na kapitálové investice o 50 procent, a to oproti posledním čtyřem letům.

2. Vylepšit obchodní strukturu Mazdy cestou rozvoje stávajících klíčových modelových řad a propagace nového firemního modelu.

3. Pomocí dále rozvinutých Zoom-Zoom vlastností urychlit přípravu technologie nové generace pro další obchodní růst po roce 2011.

(3) Výrobní systém

1. Zvýšit v Japonsku výrobní kapacitu

  • Zvýšit v Japonsku výrobní kapacitu na 996 000 jednotek ve fiskálním roce 2007 cestou zvýšení produkce v závodě v Hirošimě o 31 000 jednotek a o 67 000 jednotek v závodě v Hofu.

  • Současně zvýšit kapacitu výroby motorů.

2. Zahraniční výrobní zařízení

  • Hladce spustit závod Nanjing v Číně, v němž bude zaveden zdokonalený výrobní systém Mazdy.

  • Zdokonalit jakost a nákladovou konkurenceschopnost ve výrobních zařízeních v Thajsku a ve Spojených státech.

3. Politika dalšího rozšiřování výrobní kapacity

  • Podporovat výrobní inovace k zajištění objemu a výroby flexibilně reagující na modelový mix zajišťující schopnost konkurovat v jakosti i nákladech.

  • Zavádět prodej na všech trzích a rozvíjet zahraniční výrobní kapacity s ohledem na bilanci každého trhu z hlediska poptávky a zdrojové disponibility.

  • Udržovat úroveň domácí výrobní kapacity a přenášet technické mistrovství dosažené v Japonsku i do ostatních oblastí.

(4) Rozvoj lidských zdrojů

1. Podporovat školení lidí, kteří dokáží řídit globálně orientovaný růst ve stylu „Jedna Mazda“.

2. Připravovat lidi, kteří dokáží zaktivizovat každé pracoviště.

3. Prosazovat dynamické pracovní prostředí, v němž se zaměstnanci mohou prosadit.