Nové vozidlo segmentu B značky Mazda pro Evropu se bude vyrábět v japonské Hirošimě

„V současné době probíhá výroba vozu Mazda2 (kterou znají v Japonsku jako Mazdu Demio) ve španělské Valencii a v japonské Hirošimě. Naším záměrem je sloučit výrobu vozů segmentu B do jedné lokality – tak abychom zlepšili efektivitu, ziskovost a i konečný výsledek pro zákazníka. Po zvážení všech potenciálních risků a možností – včetně růstového potenciálu v Asii – dávalo smysl vybrat jako destinaci Japonsko,“ říká Hisakazu Imaki, předseda představenstva, generální ředitel, prezident a CEO Mazda Motor Corporation.

“Pro přesunutí výroby do Hirošimy a sloučení výroby vozů segmentu B jsme se rozhodli po jednáních s naším partnerem – Ford Motor Company,“ říká pan Imaki. „Mazda byla a je důležitým partnerem společnosti Ford Motor Company a náš vztah je součástí naší globální automotivní strategie. Budeme se snažit prosazovat synergická řešení v maximu případů.“

Výroba Mazdy2 v Evropě začala v roce 2003. „Dvojka“ se zařadila do rodiny vozů nové generace značky Mazda (prvním členem byla Atenza/Mazda6, uvedená na trh v roce 2002), která přesně vyjadřuje filosofii Zoom-Zoom. Mazda2 hrála velice důležitou roli při zvyšovaní tržního podílu na hlavních světových trzích – například v Evropě – a zvyšovaní povědomí o značce Mazda.

Ve výrobním závodě ve Valencii sjelo od začátku produkce (rok 2003) z výrobního pásu 143.000 vozů Mazda2. V Japonsku se začala první generace Mazdy Demio vyrábět již v roce 1996 a celková domácí produkce vozů Mazda2/Demio překročila v září 2006 jeden milion vozů.

Příjemný design spojený s praktickými parametry vozu, příjemným interiérem, skvělým výkonem a vysokým stupněm bezpečnosti, pomohl tomuto modelu získat pověst, kterou se mnoho vozu tohoto segmentu pyšnit nemůže. Mazda plánuje počátek produkce nového sub-compactu na začátek roku 2007.

Ford of Europe potvrdil, že tento krok v žádném případě neovlivní výrobní závod ve Valencii. Objem produkce bude zachován navýšením výroby ostatních modelů.